4 augustus: Oakhurst

5 augustus 2019 - Oakhurst, California, Verenigde Staten

Na de lange dag van gisteren doen we het vandaag lekker rustig aan. Of eigenlijk doen we helemaal niets vandaag. Gilbert is zoals gewoonlijk weer vroeg wakker. Hij probeert de grand prix op zijn iPad te bekijken maar dat lukt helaas niet. Wel kan hij het commentaar via internet volgen. De laatste paar rondes wordt het mog spannend. Max wordt helaas net geen eerste!

Gilbert gaat daarna ontbijt voor ons maken. We hebben daarbij verse eieren uit de kippenren. Alhoewel deze al voor ons geraapt en al in de koelkast stonden, mogen we zelf ook eieren uit de ren halen. Na het ontbijt is iedereen nog lui en gaat verder met relaxen. We hebben het er nog even over om naar Bass Lake te gaan om eventueel te gaan zwemmen en zonnen maar niet iedereen is enthousiast. Jordan is ook niet lekker en die blijft liever in de buurt van een toilet.

Gilbert en ik gaan daarom maar even met z'n tweeën op stap. Volgens de eigenaresse van onze AirBnB zit hier in de buurt ook een visitor centre voor Yosemite maar die hebben we helaas niet gevonden. Dan maar naar de supermarkt voor boodschappen voor het avondeten voor de komende paar dagen. We kunnen nu weer zelf koken en de maaltijden even wat gezonder maken dan de afgelopen weken het geval was. We schrikken overigens elke keer weer als we boodschappen doen. De prijzen liggen hier toch een stuk hoger dan in Nederland. Maar altijd nog goedkoper dan elke avond uit eten gaan.

Eenmaal weer 'thuis' ga ik lekker buiten in de schaduw zitten lezen terwijl de mannen op hun bed hangen met hun telefoons en filmpjes etc. We hebben niet zoveel ramen in ons huis waardoor het er best schemerig is, dus ik zit liever even buiten.

Na het eten bekijken we via internet allerlei filmpjes over Yosemite en noteren we wat hiking trails die we de komende dagen willen gaan doen en dingen die we willen gaan zien. Het visitor centre ligt anderhalf uur rijden van Oakhurst vandaan dus we moeten echt heel vroeg weg om nog parkeerplek te hebben. We zijn heel benieuwd naar Yosemite!

1. Neda:
    5 augustus 2019
    Lekker chillen , lijkt me een goede balans. Zie je wel groente in de supermarkt?
  2. Monique Ravoo:
    6 augustus 2019
    Ja hoor er is heel veel groente in de supermarkt. Vanavond eten we bloemkool!
  3. Neda:
    En de eerste met reactie vandaag! Yeah! 🤣
  4. Monique Ravoo:
    Yeah! Trots op je. Xx
  5. Susan:
    5 augustus 2019
    Lekker hoor een dagje luiwammessen en huiswerk doen voor de komende dagen. Vast allerlei trips uitzoeken en misschien hebben die eigenaren nog tips voor leuke dingen in die buurt? Wammes ze en voor morgen weer een avontuurlijke dag gewenst, groetjes van Susan
  6. Marianne Pletsers:
    5 augustus 2019
    Lekker relaxen en gezond eten is ook wel weer eens goed veel plezier in Yosemite morgen.xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
  7. Monique Ravoo:
    6 augustus 2019
    Was allebei lekker inderdaad.
  8. Annelies:
    5 augustus 2019
    Lekker luieren is ook vakantie. 😜
  9. Patty:
    5 augustus 2019
    Heerlijk relaxt de dag door vandaag 🤓. Rustig voorbereiden op morgen is ook genieten toch 😊.
  10. Gilbert:
    5 augustus 2019
    Was inderdaad lekker om ff niets te doen! Fris en fruitig voor de volgende dag!