31 juli: van Los Angeles naar Lompoc

1 augustus 2019 - Lompoc, California, Verenigde Staten

We vertrekken vandaag naar onze volgende locatie, Lompoc. Om eerlijk te zijn, zijn we blij dat we uit deze AirBnB weg gaan. Het was een aardig huis en we hadden 3 slaapkamers tot onze beschikking. Maar buiten het feit dat overal persoonlijke dingen van de eigenaresse staan, was het er gewoon echt niet schoon. Ik ben niet snel vies van iemand maar hier voelden we ons echt niet prettig. Maar goed dat kun je van tevoren ook niet weten.

Omdat we vandaag veel willen zien onderweg, staan we weer vroeg op, we laden de auto weer in en gaan dan op weg naar de dichtstbijzijnde IHOP voor een ontbijt. Dat schijnt een ervaring te zijn. En dat klopt. Het was heel lekker maar meteen genoeg calorieën voor de hele dag. Gilbert en ik zitten voor de rest van de dag echt vol. En zelfs de jongens, wiens lintwormen geloof ik 24/7 aanstaan, hoor ik niet eerder dan 16.00 uur voordat ze beginnen te klagen dat ze honger hebben.

Na ons ontbijt gaan we op weg naar Venice Beach. Dat is echt zo'n strand dat je in tv-series of films ziet. We hebben weer veel verkeer en files onderweg. In Venice gaan we als eerste naar de pier en zien aan het strand echte Baywatch-strandwacht-huisjes staan, met een heuse hedendaagse Baywatch-babe. Ik moet zeggen, het was een mooie dame en het Baywatch-badpak stond haar jaloersmakend goed! Op de pier zelf is niet veel te doen. Maar het strand ziet er uitnodigend uit.

We rijden nog een stuk door in Venice. Gilbert wil graag naar Muscle Beach, dat is een buiten-fitness plek waar vaak van die enorme klerenkasten aan het trainen zijn. Helaas dus niet om 12.30 uur 's middags (ik denk persoonlijk dat je sowieso niet goed bij je hoofd bent om in die hitte hard te gaan trainen maar zeker niet op het heetst van de dag), maar het is leuk om even gezien te hebben. Wel zien we van die leuke boulevards met winkels, de leuke kronkelige fietspaden en een skatepark waar heel veel mensen staan te kijken naar de skateboarders. Wat opvalt is dat er winkels zijn waar open en bloot wiet verkocht wordt. Dat mag hier blijkbaar.

Na Venice gaan we op weg naar Santa Monica. Op die pier staat een heuse kermis. Dus dat willen we graag zien. We kunnen vlakbij het strand en de pier parkeren. Op de pier staan inderdaad een mini-achtbaan, een reuzenrad (meer een minirad) en nog meer kermisattracties. Het doet allemaal heel gezellig aan. We lopen nog wat verder rond en proeven de gezellige sfeer. Ineens zie ik bordjes met Route 66 en ik bedenk mij dat ik dat ben vergeten in Los Angeles. Ik wilde in Chicago het begin van Route 66 op de foto zetten (dat is gelukt) en in Los Angeles het einde van de route. Maar gelukkig blijkt dat einde in Santa Monica te zijn! Dus toch nog gelukt.

Onze volgende stop is Santa Barbara. Hiervoor moeten we zo'n 1,5 uur rijden waarvan een stuk over de Pacific Coast Highway. En wederom is het heel druk op de weg. Maar gelukkig wordt het op een gegeven moment minder druk en komen we rond 16.30 uur in Santa Barbara aan. Wat een leuke badplaats is dat. Blijkbaar is vandaag een of andere Spaanse feestdag want we komen meteen op een braderie terecht. Heel gezellig. De hele sfeer is daar sowieso heel erg leuk. Het is net of je in Spanje loopt. De straatnamen zijn veelal Spaans (Ortega Road, De la Guerra street) en de gebouwen doen ook Mediterraans aan.

We gaan op zoek naar een 150 jaar oude vijgenboom. Waarom vraag je je af? Dat weet ik eigenlijk ook niet maar het staat op ons to-do-lijstje dus we gaan er gewoon heen. Daarvoor moeten we een behoorlijk stuk lopen maar het is op weg naar het strand dus dat maakt niet uit. Niet normaal hoe groot die boom is zeg. Oké die kunnen we weer van ons lijstje afvinken. Dan op weg naar Stearn's Wharff. Onderweg horen we een hoop getoeter. We denken eerst aan een vrachtwagen maar er komt gewoon zo'n geweldige Amerikaanse trein (Amtrek) aanrijden. Gaaf om te zien (en te horen).

We lopen verder naar Stearn's Wharff, ook weer zo'n leuke oude pier. Met allemaal van die leuke winkeltjes en restaurantjes erop. Er staan ook diverse mensen te vissen. Een van die mensen heeft een haai gevangen en die staat hij daar ter plekje te fileren. Heel apart.

De jongens beginnen ondertussen te mopperen dat ze honger krijgen. Patrick heeft via Yelp weer een restaurant uitgekozen. We gaan vanavond voor Cajun. Ook al zitten Gilbert en ik nog steeds vol van IHOP, we bestellen toch maar iets want we moeten toch eten. We hebben allebei een andere pasta besteld die heerlijk smaakt maar we krijgen hem niet op. De jongens eten netjes hun bord leeg. Toch weer die lintwormen!

Na het eten stappen we weer in de auto. We moeten nog een uurtje rijden naar ons motel in Lompoc. Een gedeelte gaat over de Pacific Coast Highway, waar we een mooie zonsondergang zien onderweg. De rest rijden we - in het donker - door de bergen maar ook prima te doen. We komen om 20.45 uur in het hotel aan. Wat een leuke dag hebben we vandaag gehad.

1. Neda:
    1 augustus 2019
    Heerlijk om elke ochtend als ik wakker word zo n leuk reisverhaal te lezen . Have more fun!
  2. Maaike:
    1 augustus 2019
    Een hoop gezien vandaag zeg, gaaf dat Baywatch jeugdsentiment!
  3. Sylvia:
    1 augustus 2019
    Heerlijk klinkt het in ieder geval wel ❤️😘
  4. Susan:
    1 augustus 2019
    Een leuke volle dag dus, ik kijk al uit naar het verslag van morgen! Én ik hoop dat het hotel beter en schoner is. Gruizels je mag je verslagen wel goed bewaren want jullie kunnen toch nooit onthouden wat jullie allemaal al gezien hebben? Fijne reis weer verder! Groetjes
  5. Patty:
    1 augustus 2019
    Echt zo geweldig weer allemaal 👍 maar waar halen jullie de energie vandaan zeg om zo ongelooflijk veel te doen. Een vakantie om nooit te vergeten 😁.
  6. Monique Ravoo:
    3 augustus 2019
    Zeker een vakantie om nooit te vergeten. Het was de eerste paar dagen even wennen om steeds te moeten verkassen maar nu zijn we wel gewend. Al is het lekker dat we vanaf morgen meerdere dagen op 1 locatie zijn hoor.
    En trouwens jullie hebben op jullie Bali-reis ook heel veel gedaan en gezien.
  7. Marianne Pletsers:
    2 augustus 2019
    Wat een prachtige foto's vooral het ontbijt ik kan me voorstellen dat jullie bommetje vol zitten en tja die lint wormen zijn bekend he
  8. Annelies:
    3 augustus 2019
    Moordend tempo hebben jullie. Volgens mij elke avond stuiterend vol van indrukken in jullie nestje. Maar gelijk hebben jullie. Uitrusten kan altijd nog.