30 juli: Universal Studios

31 juli 2019 - Glendale, California, Verenigde Staten

Voor vandaag staat Universal Studios op het programma. We zijn lekker vroeg opgestaan om zo vroeg mogelijk daar te zijn, rekening houdend met eventuele files, maar die vallen gelukkig reuze mee. Om 9.15 uur rijden we onder de entree van Universal door, althans de entree naar de parkeerplaatsen.

Nadat we de auto in de garage hebben geparkeerd, lopen we naar buiten en komen in de Citywalk terecht, een soort straat met allemaal winkels en restaurants. Ik zie meteen een Starbucks dus daar gaan we eerst koffie halen want dat hebben we nog niet gehad vanochtend. En een ochtend zonder koffie, is geen ochtend wat mij betreft. Het is nog een stukje lopen naar de entree van het park.

Eenmaal in het park lopen we meteen richting studio tour. We hebben geen wachttijd dus dat is mooi. We rijden in een treintje langs allerlei grote filmstudios waar ook veel grote tv-show worden opgenomen. Helaas rijden we niet door de studio's heen en zien we daar geen decors. We stoppen met de trein in een soort Mexicaans dorpje waar ze laten zien hoe ze het laten regenen in een film of hoe een overstroming tot stand komt. We komen langs allerlei auto's die ze in films gebruikt hebben.

Dan gaan we een studio/simulator binnen. Met onze 3D-brillen op lijkt het net of je in een scène van Jurassic Park en/of King Kong bent beland. De trein schudt heen en weer, we voelen waterdruppels etc. Het is net (een beetje) echt. Op diezelfde manier rijden we langs nog 2 scenes, waarbij je bij 1 de warmte van vuur voelt en bij de ander de snelheid van snelle auto's ervaart. Allemaal illusie uiteraard.

Verder zien we een scène uit Jaws (echt nep) en een stukje uit Psycho. We rijden langs mooie huizen. Zo lijkt het tenminste want ook dit is allemaal nep. Alleen de voorkant van de huizen staat er, de rest van de huizen ontbreekt. En we rijden langs een scène waar een vliegtuig is neergestort, dat ziet er wel behoorlijk echt uit. We vonden deze tour echt leuk en interessant.

Dan gaan we meteen door naar de special effect show waarin ze laten zien hoe stunts gaan, welke geluiden er bij een film worden gemaakt en ze zetten iemand in lichterlaaie. Ook leuk om gezien te hebben.

Na de show lopen we een Harry Potter-dorp binnen. Erg leuk om te zien hoe ze dat nagemaakt hebben. We drinken daar butterbear, blijkbaar bekend uit de films. Ook hebben ze daar een grote 'ride' waar je in kunt. Die is blijkbaar nogal populair want de wachttijd op dat moment is 100 minuten. Dat duurt ons te lang, we komen later wel terug.

We gaan nog naar de stuntshow Waterworld, we gaan naar de Minions in 3D, naar de animale actors show (waarbij de dieren betere acteurs zijn dan de mensen!) en Gilbert en Jordan lopen nog door The Walking Dead heen.

Allemaal wel aardig maar vooral de mannen komen voor de spectaculaire 'rides'. Die wachttijden zijn echter niet normaal lang (Jurassic World 110 minuten, The Mummy 70 minuten en Harry Potter blijft op 90 minuten hangen). Dat gaan we echt niet doen. Echt heel jammer. We hebben echt heel veel betaald voor de kaartjes en het valt toch allemaal wat tegen. Jammer maar helaas. We gaan het park uit maar voor de zekerheid nemen we nog een stempel om er eventueel weer in te kunnen. De man bij de poort zegt dat het 's avonds ook vaak nog druk is dus hoogstwaarschijnlijk komen we niet meer terug.

Dan op naar de Walk of Fame. Dat is niet zo ver rijden. We parkeren de auto weer en lopen naar Hollywood Boulevard. Leuk om al die sterren daar te zien liggen. De meeste namen kennen we wel maar sommigen ook niet. Ondertussen zien we ook TCL Chinese Theatre waar ze nog steeds films draaien en een DeLorean, de auto uit Back to the Future.

We zijn gaar van het vele lopen in de warmte dus we doen nog snel wat boodschappen, we halen een pizza bij Dominos en dan naar de BnB.

Morgen weer vroeg op om naar de volgende locatie te gaan. We zijn dan al 2 weken van huis en 1 week echt onderweg met de huurauto. Wat hebben we al veel gezien en gedaan in die 2 weken. Nog 2 weken te gaan!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Susan:
    31 juli 2019
    Zulke zware dagen en dat noemen ze vakantie haha. Wat jammer dat die wachttijden zo lang zijn zo mis je toch nog een boel! Sneu voor de mannen. En om 's avonds terug te gaan hadden jullie natuurlijk geen puf meer? Fijne reis weer verder en groetjes van Susan
  2. Maaike:
    31 juli 2019
    Volgens mij had Eric zo'n speciale kaart zodat je nergens hoeft te wachten? Jammer dat die kaarten voor jullie kennelijk niet geregeld waren. Maar het lijkt mij evengoed een geweldige ervaring! En dan te bedenken dat jullie nog twee weken voor de boeg hebben! Wel genieten hoor!
  3. Eric:
    31 juli 2019
    Klopt, die had ik. Kon zo doorlopen overal en hoefde nog niet eens in de singleriders lane 😁
    Maar leuk dat jullie ook in de shows geweest zijn, daar kan het ook druk zijn.
  4. Marianne Pletsers:
    31 juli 2019
    Jammer van de wachttijden maar in ieder geval hebben jullie wel veel gezien en tot nog toe een hele fijne en drukke vakantie geniet nog maar lekker verder xxxxxxxxxxxxxxxxx
  5. Monique Ravoo:
    31 juli 2019
    Die express kaarten hadden wij ook kunnen kopen inderdaad maar dan kwam er nog eens $ 130,- p.p. bij!
  6. Roberto:
    31 juli 2019
    Als ik het goed begrijp valt de drukte hier in Mokum dus echt wel mee.
    Veel plezier en liefs van Gerda & Roberto
  7. Pa en Ma Jansen:
    2 augustus 2019
    Als die kaarten zo duur zijn dan mag jen wel een werkvergunning aanvragen zodat je het ter plaatse kunt verdienen. Al met al toch een belevenis bij Universal met veel herkenbare scenes. Bij al dat lopen verbrandt je zoveel calorieën dat je dat stukje pecan - caramel gebakje wel kunt hebben.
    Zijn jullie nieuwe wandelschoenen inmiddels ingelopen? Moet toch wel.
  8. Monique Ravoo:
    3 augustus 2019
    De kaarten waren inderdaad niet goedkoop, vandaar dat we die express passen hebben laten zitten.
    De nieuwe wandelschoenen hebben we alleen nog maar in de Grand Canyon gebruikt. Onze sportschoenen voldoen prima voor nu. Maar we gaan de wandelschoenen zeker gebruiken in Sequoia en Yosemite.
  9. Annelies:
    3 augustus 2019
    Jammer dat het wat tegenviel. Maar ook tè leuk om het niet gezien te hebben lijkt me.