28 juli: San Diego

29 juli 2019 - Chula Vista, California, Verenigde Staten

Vandaag is de dag! De dag waarom we deze bijzondere reis maken ... vandaag zijn we 25 jaar getrouwd! Wat een tijd, het voelt helemaal niet als al zo lang maar het is toch echt zo. Met de nodige ups en downs, net als ieder ander stel, hebben wij het toch maar gered en zijn we nog steeds gelukkig samen. Op naar de volgende 25 jaar!

We beginnen deze ochtend met een ontbijt van Beverly. De verwachtingen zijn hoog want op alle reviews hebben we al gelezen dat ze heerlijke ontbijtjes maakt en heerlijk kan bakken. En ze stelt ons niet teleur. We krijgen "Eggs in the nest", een ei-gerecht met als "nest" een soort rösti(aardappel)bodem. En daarnaast heeft ze een raspberry pastry met icing zelf gemaakt. Het smaakt heerlijk, maar Amy your stil our favorite B&B! Terwijl we zitten te ontbijten zien we de kolibrie weer. Wat een bijzonder vogeltje is dat toch. Zo klein en die vleugeltjes gaan zo snel. Echt heel mooi.

Na het ontbijt zijn we klaar voor een dagje San Diego. We beginnen op de U.S.S. Midway, een vliegdekschip. Van 1945 - 1992 was dit schip het grootste vliegdekschip van de VS. In 2004 is het een museum geworden.  Echt heel gaaf om daarop te staan. We beginnen meteen met de Island-toer. Zo noemen ze de brug en naastgelegen ruimtes van dit schip. De vrijwilligers die de rondleidingen doen hebben vaak zelf op dit schip of een soortgelijk schip gewerkt. Ze zijn heel enthousiast en vertellen duidelijk en grappig. Op het dek staat ook de straaljager die ze hebben gebruikt voor de film Topgun! We zijn daar wel een paar uurtjes zoet. Net als we naar de uitleg staan te luisteren over het aanvliegen op een vliegdekschip, horen we het geluid van een straaljager en vliegen er zelfs 2 over. Dat blijft toch ook een mooi geluid. We bekijken nog even snel het standbeeld dat aan de andere kant van Navy Pier staat, een matroos die zijn meisje kust, als teken dat de oorlog voorbij is.

We hebben inmiddels behoorlijk trek gekregen en besluiten naar het parkje te gaan waar we op weg naar de U.S.S. Midway langskwamen. Daar stonden allerlei food trucks en overal lagen picknick-kleedjes op de grond waar je gewoon op mag gaan zitten. Er speelt ook een (niet zo denderend) bandje. De sfeer is heel gezellig. Patrick en ik bestellen een heerlijke pokébowl terwijl Gilbert en Jordan liever voor een kipshoarma-wrap gaan. We eten dat op "ons" kleedje op. Heerlijk, het voelt als een festival, heel gemoedelijk en relaxt. Superleuk.

Na de lunch halen we de auto en gaan we richting Coronadobridge. Dit is een hoge (blauwe) brug die San Diego met een buitenwijk Coronado verbindt. We komen uit op Coronado Island. Er staan heel veel mooie houten huizen. Ik heb de mijne al uitgezocht!

Na Coronado Island rijden we naar Balboa Park. In dit park ligt ook de San Diego Zoo, dat een van de mooiste ter wereld schijnt te zijn. Maar die slaan we voor deze trip over. Wel zien we prachtige oude gebouwen. In het eerste  gebouw zien we een enorm buitenorgel! Hier worden ook vaak concerten gegeven.

Aangezien Jordan bijna niet geslapen heeft vannacht, is hij behoorlijk chagrijnig. In plaats van meteen door te gaan naar het oude centrum van San Diego, gaan we daarom eerst terug naar de AirBnB waar hij van ons verplicht gaat slapen zodat hij straks beter gehumeurd is. Wij duiken lekker het zwembad en daarna de hot tub in. Ook erg lekker.

Jordan is inderdaad een stukje vrolijker na zijn slaap en we gaan ons klaarmaken om uit eten te gaan. Omdat we dicht bij de Mexicaanse grens zitten, zitten er in het oude centrum veel Mexicaanse restaurants  Patrick heeft er één uitgekozen die goed staat aangeschreven: Café Coyote. Beverly kent dit restaurant ook, zij gaan daar zelf vaak eten. Ze hebben ook veel soorten Margarita' s en heel veel soorten Tequilla. Het eten is inderdaad erg lekker. We krijgen dit etentje van de jongens voor onze trouwdag. Superlief van jullie, mannen. Love you!

Daarna terug naar de AirBnB waar we onze trouwdag afsluiten door het openen van de fles champagne die we van Beverly en Dave hebben gekregen. Lekker bij het haardvuur opgedronken!

Morgenochtend nog één keer ontbijt van Beverly en daarna gaan we richting Los Angeles.

1. Bianca de Jager:
    Gefeliciteerd! En nog vele gezellige jaren toegewenst ❤
  2. Marianne Pletsers:
    29 juli 2019
    Gefeliciteerd en jullie hebben het heel goed gedaan twee prachtige jongens en een heerlijke reis met elkaar beter kan het toch niet nog heel veel gelukkige jaren met elkaar en uiteraard nog veel plezier, groetjes ook van Josxxxxxxx
  3. Susan:
    29 juli 2019
    Van Harte Gefeliciteerd Zilveren Bruidspaar en óp naar Goud! Dat vliegdekschip lijkt me machtig om te zien en een pokébowl (géén idee wat het is) klinkt lekker:-) Genieten jullie van de reis en elkaar en groetjes van Susan
  4. Eric:
    29 juli 2019
    Leuk weer! En van harte gefeliciteerd!!
  5. Monique Ravoo:
    29 juli 2019
    Dank jullie allen voor de felicitaties! En voor het feit dat jullie ons reisblog volgen. Superleuk om jullie reacties te lezen.
  6. Ditty Ravoo:
    29 juli 2019
    Gefeliciteerd met jullie 25 jarig huwelijk en proost 🥂🍾op de volgende 25 jaar. Jullie zien nog steeds fantastisch dingen en wees maar blij dat je in Las Vegas weg bent want daar is een enorme sprinkhanenplaag . Ze komen daar allemaal.op het Neon licht af 😏
  7. Monique Ravoo:
    30 juli 2019
    Dat van die sprinkhanen hoorden we inderdaad een paar dagen geleden op het journaal. Gelukkig dat we daar al weg waren.
  8. Gilbert:
    30 juli 2019
    Bedankt voor alle lieve felicitaties!
  9. Annelies:
    30 juli 2019
    Wat een ontzettend lief cadeau van je jongens om jullie uit eten te nemen op jullie trouwdag. Gefeliciteerd Monique en Gilbert. 25 jaar getrouwd. Dat kan niet iedereen zeggen tegenwoordig. En de ups en downs maken jullie als "team" alleen maar sterkt. Lekker doorgaan zo en van elkaar genieten!