27 juli: van Palm Springs naar Bonita, San Diego

28 juli 2019 - Chula Vista, California, Verenigde Staten

Hoeraaaaa, vandaag is Patrick jarig. Alweer 22 jaar geworden. Gilbert en ik staan echt vroeg op. We rijden snel naar de supermarkt voor ontbijt en lunch en een taartje en kaarsjes als verrassing voor zijn verjaardag. Om 8 uur kloppen we al zingend bij de kamer van de jongens aan. We ontbijten snel in hun kamer. Dan alle spullen weer in de auto laden, uitchecken en onderweg naar de volgende locatie.

Maar eerst als verrassing naar Palm Springs Aerial Tramway. Dat is grootste draaiende tram ter wereld Het is een kabelbaan met 2 gondels. Per gondel schijnen er 80 mensen in te kunnen, waarschijnlijk horizontaal gestapeld, maar gelukkig zit hij vandaag niet zo vol. De bodem van de gondel draait rond zodat iedereen een mooi uitzicht heeft. Het is de steilste kabelbaan van de VS en de 2ee steilste ter wereld. En steil is hij inderdaad. De weg er naar toe is al zo steil dat we de airco van de uit moeten zetten. Het basiskamp beneden begint op 805 m. En we stijgen naar 2600 m.

Eenmaal boven heb je een prachtig uitzicht: aan de ene kant op de woestijn en Palm Springs en aan de andere kant op een heel mooi natuurgebied met veel dennebomen.. En je kunt nog veel meer doen daarboven. Je kunt er hiken/wandelen en zelfs kamperen. Bijzonder is ook dat de temperatuur boven zo'n 20 graden lager is dan beneden! In de winter ligt hier sneeuw en kun je er skiën. En het ruikt ook zo heerlijk naar dennengeur in het bos! Er werd gewaarschuwd voor eekhoorntjes en wasberen, dat je ze niet mag voederen. De eekhoorntjes hebben we gezien, de wasberrtjes helaas niet.

Hoe mooi ook, we hebben geen tijd om langer te blijven. We moeten nog zo'n 2,5 uur rijden naar Bonita. Daar verblijven we in een AirBnB. We worden super gastvrij ontvangen door Beverly & David. Ze feliciteert Patrick meteen met zijn verjaardag. Ze laat ons onze ruimte zien. 2 slaapkamers, 2 badkamers, een obtbijtkamer. Ze heeft alvast wat flesjes water voor ons in het koelkasten klaar gezet. Echt overal is aan gedacht. Van koffie, thee e.d. tot en met wattenstaafjes, scheermesjes e.d. aan toe. Zij wonen zelf in het huis naast ons dus we delen de tuin, zwembad en jacuzzi. 5 minuten later komt ze met een fles champagne aan voor onze trouwdag! Ze vraagt ook meteen hoe laat we morgen wil er n ontbijten. Uit alle reviews die we hebben gelezen schijnt ze een geweldig ontbijt te maken. Dus we zijn heel benieuwd.

Terwijl de jongens gaan zwemmen, gaan wij naar het vliegveld om weer eens een poging te wagen om de auto om te ruilen. Ik zal jullie niet vervelen met de details maar in feite komt het erop neer dat ze gewoon geen wisselauto hebben in de luxe klasse die wij hebben gehuurd. Ze konden ons alleen kleinere auto's geven. Daar gingen wij niet mee akkoord.

En om het nog stommer te maken: de cruise control doet het dus gewoon. De jongen achter de balie was de eerste van alle vestigingen die zo slim was om eens zelf te gaan kijken naar de cruise control. Hij liet zien hoe hij dacht dat het moest maar dat hadden we zelf ook al bedacht. Tot zijn manager (een vrouw!) ineens zei dat het knopje niet moest worden ingedrukt maar naar boven gedrukt moest worden. Nou moe dat stond niet in het boekje! De cruise control doet het, dus we hebben deze auto weer mee terug genomen. Al dat gezeur voor niets zucht!

Eenmaal terug bij de jongens gaan wij ook lekker zwemmen en in de hot tub. Die zijn onlanfs helemaal vernieuwd dus dat is mazzel voor ons. Het is heerlijk relaxen. De jongens vertellen dat ze een kolibrie hebben gezien. En terwijl wij in het zwembad liggen komt er net 1 aanvliegen  Wat een bijzonder vogeltje.

De jongens hebben tijdens onze afwezigheid gezellig met Beverly, Dave en hun familie die over was, zitten kletsen. Later op de avond krijgen we een appje van Beverly dat ze onze jongens zo leuk vindt en dat we trots op ze nog er n zijn. Dat is superleuk om te horen natuurlijk. En trots zijn we op ze!

Omdat Patrick jarig is, kiest hij een restaurantje uit. We gaan voor sushi vanavond en dat is geen straf. Wat een heerlijke sushi hebben we gegeten. Die kennen wij in Nederland niet.

Na het eten gaan we nog snel naar de supermarkt voor wat frisdrank. Bij de kassa zegt Jordan iets tegen mij. Een vrouw achter mij slaakt een kreet en vraagt in Amerikaans-Nederlands of wij uit Nederland komen. Wat blijkt haar man is Nederlands en hij is 40 jaar geleden geëmigreerd. Zij verstaat Nederlands en kan het een beetje spreken. Vandaar dat ze ons kon verstaan. Ze kent zelfs Hoofddorp want haar schoonzus woont in Heemstede. Ze wensen ons nog een heel fijne vakantie! Echt leuk.

Eenmaal terug zet Patrick de buitenhaard aan en gaan de jongens nog even in de jacuzzi die Beverly alvsdt heeft aangezet.

Het was weer een mooie dag vandaag!

1. Corrie ravoo:
    28 juli 2019
    Wat een belevenissen en wat een mooie reis. Liefs pa & ma schiedam
  2. Susan:
    28 juli 2019
    Jullie gaan wel met een noodgang door Amerika heen hé, maar zien ook wel erg veel! Fijn dat het met de auto nu in orde is en maar weer een goede, fijne reis verder. Groetjes
  3. Monique Ravoo:
    29 juli 2019
    We gaan inderdaad met een noodgang maar we hebben ook maar 3 weken. Maar het is geweldig. Leuk dat je ons volgt.
  4. Simone:
    28 juli 2019
    Van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag! Geweldig dat uitzicht vanuit die gondel. Erg mooi. En wat een hartelijke ontvangst in de B&B. Wat een verschil met hotels hè.
    Goed dat de cruise control toch werkt (maar ik moest eerlijk gezegd wel een beetje lachen 🤭). Wel raar dat ze jullie een goedkopere klasse meegaven. Ze horen toch gelijkwaardig of beter mee te geven?
    In elk geval veel plezier weer verder. Erg leuk om jullie te volgen.
  5. Monique Ravoo:
    29 juli 2019
    Je mag lachen hoor Moon. Wij vonden het ook erg dom van onszelf. Die manager zal wel gedacht hebben wat een dombo's.
  6. Elly:
    28 juli 2019
    Met plezier lees ik jouw verhalen, Monique! Leuk geschreven 👌🏼 Jullie maken een prachtige reis, geniet ervan met elkaar... Is goud waard, mooie herinneringen maken!
  7. Monique Ravoo:
    29 juli 2019
    Wat leuk om te horen, dank je.
  8. Marianne Pletsers:
    28 juli 2019
    Inderdaad je schrijft echt heel leuk Moon en wat fijn dat Patrick een leuke verjaardag heeft gehad ik denk zelfs dat hij dit nooit zal vergeten. Geniet maar lekker verder en als jullie straks weer thuis zijn dan pas achter de auto aan want dit kan natuurlijk niet je betaald ergens voor en dan krijg je niet waar je voor hebt betaald maar wel een hoop narigheid. Maar goed jullie kunnen weer verder reizen en zeker weten verder genieten. kuzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
  9. Maaike:
    28 juli 2019
    Van harte gefeliciteerd, nu met jullie trouwdag! Klinkt als een hele hartelijke ontvangst bij die B&B, erg leuk.
  10. Gilbert:
    28 juli 2019
    Leuk om te zien dat jullie allemaal zo meeleven en ook genieten van de verhalen die Monique schrijft!! Ook al reageren we niet altijd, we lezen alles wat jullie schrijven hoor!❤️
  11. Patty:
    Gilbert en Monique.... Gefeliciteerd met jullie trouwdag 🎉

En op de taart van Patrick 10 kaarsjes ? 🤔 Patrick..... ik schat je echt ouder hoor en zeker weten wijzer....
  12. Monique Ravoo:
    29 juli 2019
    22 kaarsjes hadden niet gepast op dit taartje hahaha.
  13. Pa en Ma Jansen:
    28 juli 2019
    Ook van ons nog gefeliciteerd met jullie trouwdag 25 jaar geleden. Was toen een prachtige dag en zo te lezen was deze 25 jaar later ook niet verkeerd. Wat een verrassende B&B. Toch weer jammer dat het met de auto niet lukte al is de huidige nu weer beter te gebruiken. ( ha,ha, fout knopje)
  14. Marco:
    28 juli 2019
    Leuk om jullie reis te blijven volgen. Beverly’s ontbijt is toch niet lekkerder dan die van Amy?! 🤣. We missen jullie hier.
  15. Monique Ravoo:
    29 juli 2019
    No Amy's is definitely still the best! We miss you guys. Wish you were here with us !
  16. Susanne:
    29 juli 2019
    Gefeliciteerd met jullie trouwdag en Patrick’s verjaardag🥂
  17. Anneke:
    29 juli 2019
    Gefeliciteerd allen met de verjaardag van Patrick, en nog een hele fijne reis!