24 juli: van Las Vegas naar Grand Canyon

25 juli 2019 - Williams, Verenigde Staten

Vanaf vandaag gaan we echt onze roadtrip beginnen. Gilbert en ik nemen de shuttle bus van 9 uur vanaf ons hotel naar een hotel in de buurt van het Cosmopolitan waar we de huurauto kunnen ophalen. Het duurt even voordat we in dat enorme hotel de Hertz-balie hebben gevonden. De Big Mama die achter de balie zit heeft blijkbaar haar dag niet want ze zucht en steunt dat het een lieve lust is. Niet naar ons toe maar toch. Uiteindelijk draait ze wel en is ze ook nog grappig.

Grote domper voor mijn mannen: de luxe Range Rover die we een half jaar geleden al hebben gereserveerd en waar ze zich helemaal op verheugd hebben, krijgen we helaas niet. Er is een of andere conventie in Vegas gaande en alle huurauto's zijn weg. Big Mama raadt ons aan om de auto bijvoorbeeld in Los Angeles om te ruilen naar een Range Rover als ze die daar wel hebben. Voor nu krijgen we een blauwe Infinity mee. Ook groot. De navigatie was door een andere dame van Hertz voor ons op 'Dutch' gezet. Euh dat bleek dus Duits te zijn. Gelukkig kunnen we dat zelf verhelpen en we gaan op weg naar ons hotel om de jongens en de bagage te halen.

Wel bijzonder is dat het geregend heeft. We vroegen gisteravond nog aan de taxichauffeur of het ooit wel eens regende in Vegas en toen zei hij heel af en toe in de zomer. En dat treffen wij dan. Toch uniek. Het zijn overigens buitjes van niets. Je moet echt goed kijken om een paar druppels te zien.

We checken snel uit en rijden - met weer regen - om kwart voor 11 weg. We willen eigenlijk nog het bord 'Welcome to Las Vegas' op de foto zetten maar na minstens 4x verkeerd te zijn gereden door een trage navigatie en een voor ons onbekend en onlogisch wegennet, besluiten we dat we dat maar laten.

We gaan op weg naar de Hoover Dam. We rijden over de dam en parkeren de auto om rond te lopen en foto's te maken. Het water van Lake Mead staat nu niet zo hoog maar deze dam voorziet nog steeds jaarlijks 400.000 huishoudens van elektriciteit. Best een belangrijke dam!

We lunchen in Boulder City en kopen daarna bij de supermarkt een koelbox voor de rest van de reis en een grote zak ijs. En dan gaan we op weg naar ons motel in de buurt van de Grand Canyon. De reis duurt zo'n 4,5 uur. Onderweg hebben we veel regenbuien en zelfs wat onweer.

Na een paar uur stopt Gilbert bij een benzinepomp met een parkeerterrein. Aangezien ik nog nooit in een automaat heb gereden durf ik niet zo maar de weg op te gaan. Ik rijd een paar rondjes en dan durf ik het wel aan. De snelweg waar we net op reden is één lange weg dus dat gaat lukken.

Om half 6 komen we aan bij ons Grand Canyon Inn and Motel. We checken snel in, rijden naar onze kamer, laden alle spullen uit en dan snel naar de Grand Canyon voor een hopelijk mooie sunset. Het is nog zo'n 40 minuten rijden naar het visitor Centre en vanaf daar nog 20 minuten naar het 1e uitkijkpunt. We zouden dus op tijd moeten zijn want de sunset is vandaag om 19.40 uur.

De weg naar de Grand Canyon is mooi. We rijden door een bosgebied, dat hadden we niet verwacht. Er wordt gewaarschuwd voor overstekend wild. We zien op diverse plekken herten heel dicht langs de weg staan. En onderweg komen we een dood schaap langs de kant van de weg tegen.

En dan komen we eindelijk bij het uitkijkpunt bij de Grand Canyon aan. We parkeren de auto en lopen naar het uitkijkpunt. En dan zijn we stil. Het enige dat door mijn hoofd gaat is WAUW en BIZAR. @ Simone ik begrijp nu helemaal waarom je zei dat dit niet te omschrijven is! Want dit valt echt niet uit te leggen. Dit moet je met eigen ogen zien! Het is zo indrukwekkend en zo immens groot en zo bizar. Mijn hersens kunnen niet bevatten wat ze zien en ik denk allen maar 'hoe dan'?

Ik maak foto's maar je kunt daarop niet zien hoe diep het is. En geloof mij, het is duizelingwekkend diep. Gilbert maakt een selfie van ons 2-en maar het is net alsof we voor een poster staan. En dat stonden we toch echt niet! Ik heb de jongens van tevoren gewaarschuwd dat er geen stunts worden uitgehaald door dicht bij de afgrond te gaan staan voor een mooie foto. Dat doen ze gelukkig ook niet maar verderop zie ik mensen dat wel doen. Wat een imbecielen! We zien helaas geen mooie sunset want het is bewolkt. Maar morgen gaan we terug om de Grand Canyon verder te bekijken. We hopen dat het dan mooi weer is zodat de kleuren nog mooier overkomen.

We gaan eten bij een steakhouse en dan terug naar ons hotel.

1. Maaike:
    25 juli 2019
    Geweldig dat jullie dit echt gezien hebben, heel gaaf!
  2. Ester:
    25 juli 2019
    Hahaha jaa die waarschuwing om weg te blijven bij de afgrond... ja die ken ik... brrrr...
    zo dichtbij kunnen komen is echt onnederlands he?!
    Leuk om jullie verwondering en bewondering te lezen. Zo herkenbaar, goed om weer terug te halen in gedachte.
  3. Susan:
    25 juli 2019
    Prachtig hé, wat hebben jullie al veel moois gezien en er komt nog veel meer natuurlijk! Geniet ervan en veeeel plezier.
  4. Eric:
    25 juli 2019
    Overweldigend hè! Told you so :P Nou geniet er maar lekker van en maak vooral foto's met je gedachten ;)
  5. Marianne Pletsers:
    25 juli 2019
    Geweldige foto's maar inderdaad het lijken net posters
  6. Simone:
    25 juli 2019
    Wat leuk dat jullie het net zo hebben ervaren als wij! Zo niet te beschrijven. En mooie foto's! Jammer van de bewolking bij de zonsondergang. Ik ben benieuwd hoe het er in de ochtend uit ziet. Veel plezier!!
  7. Annelies:
    25 juli 2019
    De foto’s zijn al overweldigend dus ik kan me voorstellen dat het in het echt nog indrukwekkender is. Zoiets hebben wij thuis niet 😆. Blijft een land van extremen. En die auto? Ook niet slecht toch. Enjoy!!
  8. Patty:
    25 juli 2019
    Helemaal geweldig weer zo'n uitgebreid verslag 😁. Leuke foto's erbij ook 👍.
  9. Bianca de Jager:
    Jullie schrijven leuk!
    Mooie verhalen van een bijzondere reis. Veel plezier nog! 🇺🇸😀
  10. Susanne:
    26 juli 2019
    Prachtig😍
  11. Pa en Ma Jansen:
    28 juli 2019
    Inderdaad geen Range Rover maar ook niet verkeerd. Op natuurseries ook wel eens opnames gezien van de Grand Canyon maar in het echt schijnt het je te overvallen. Prachtig om jullie reacties daarop te lezen. Blijft maar doorgaan die schitterende indrukken die jullie beleven. Daar genieten wij ook van.