23 juli: Viva Las Vegas

24 juli 2019 - Paradise, Nevada, Verenigde Staten

Na goed geslapen te hebben voel ik mij gelukkig weer goed en zijn we klaar voor een dag Las Vegas. We ontbijten voor het gemak maar even in het hotel. Het stelt niet veel voor maar het vult. We vergeten alleen op tijd te zijn voor de shuttle van het hotel naar Las Vegas Boulevard, oftewel The Strip. De volgende komt pas weer over 1 uur. Volgens de receptioniste is het een half uurtje lopen naar de Strip. Aangezien we nog fris en fruitig zijn besluiten we te gaan lopen. Als we buiten komen staat de warme föhn alweer aan maar eigenlijk is het wel goed te doen. Het is een droge warmte. Anders dan in Chicago of zoals nu in Nederland waarschijnlijk.

Onderweg komen we het eerste grote hotel tegen, Wynn Hotel. Volgens Marco zou hier een Ferrari-winkel zijn dus we besluiten naar binnen te gaan. Beetje gek om zo maar een hotel binnen te gaan maar dat is hier blijkbaar heel normaal. De Ferrari-winkel is er niet meer maar we kijken onze ogen uit. Wat een over the top pracht en praal allemaal. De ene merkwinkel na de andere. Gucci, Louis Vutton, dat zijn de enige die ik ken, de rest ken ik niet eens.  En vooral heel heel heel veel gokautomaten.

Na het Wynn Hotel komen we op de Strip uit. We lopen even door en zien ineens een grote waterval. Tot onze stomme verbazing hoort dat nog bij het Wynn. Niet normaal hoe groot dat hotel is en dat schijnt nog niet eens de grootste te zijn. We hadden gelezen dat in het Venetian Hotel (de naam zegt het al) echt een gracht loopt waar je met een gondel kunt varen. We komen eerst echter langs het Palazzo en pakken dat ook nog maar even mee. Ook hier weer pracht en praal en vooral weer veel gokautomaten. Sommige mensen die achter die machines zitten lijken wel zombies of robots. Maar goed ieder zijn ding denk ik maar.

In het Palazzo zien we ineens een bakkerij van Buddy, oftewel Cake Boss. Ik heb wel eens naar zijn programma gekeken. Hij en zijn team maken de mooiste taarten. Als we verder lopen zien we ineens beneden ons een gondel staan. Wat blijkt: het Palazzo loopt over in het Venetian. We hebben in het echte Venetië al in een gondel gezeten dus deze hier slaan we maar even over.

In Las Vegas worden 7 shows van Cirque du Soleil gegeven. Het zou wel gaaf zijn als we er 1 kunnen bezoeken. We hebben geld van mijn ouders gekregen voor onze trouwdag dus we besluiten naar Mystère te gaan. We kopen kaartjes voor de show van 7 uur want Jordan wil nog graag zwemmen in het hotelzwembad.

Even nadenkend wat we nog willen zien: in elk geval Caesar's Palace, de fontein bij het Bellagio en we willen naar Downtown Las Vegas, het oude Las Vegas. Eerst maar naar Caesar's. Gilbert en Patrick willen graag een gokje wagen. We worden echter meteen weg gestuurd. Kinderen onder de 21 mogen wel door alle casino's lopen maar nergens bij stil blijven staan. Prima regel natuurlijk dus Jordan en ik zoeken een plek waar we kunnen zitten. In het sportcafë mag het niet onder de 21, zelfs niet aan een tafel waar niet eens een gokmachine staat. Dan maar naar de bar, die echt een heel eind van het  casino weg is! Op het moment dat Jordan een cola bestelt vraagt de serveerster om een ID want ook onder de 21 mag je niet aan een.bar zitten. Kijk je kunt ook te ver gaan natuurlijk. Hij vraagt niet om alcohol en ik ben er gewoon bij. Nergens verder zitjes dus dan maar op de grond. En dat in het Caesar's! Gelukkig komen Gilbert en Patrick snel terug. Gilbert heeft zijn 20 Dollar verloren, Patrick heeft 37 Dollar gewonnen.

Nu een bus zien te vinden naar Downtown Las Vegas. Die vinden we maar door alle drukte op de weg doen we er 3 kwartier over om daar te komen. De tijd begint te dringen want we moeten nog eten en op tijd voor de show zijn. De sfeer is wel veel echter in dit stuk van Las Vegas maar doordat het nog licht is, zien we nog niets van de overkapping over Fremont Street die 's avonds helemaal verlicht schijnt te zijn. Het is wel een gekkenhuis qua geluid. Overal tettert keiharde muziek uit speakers, het liefst allemaal iets anders. We zijn er eigenlijk allemaal al vrij snel klaar mee. Snel maar een bus terug pakken.

We komen om half 6 terug op de Strip. In plaats van naar Outback steak restaurant te gaan, besluiten we voor de snelheid naar een sushitent te gaan en dat is een goede keus. Heerlijk!

Dan snel naar het Treasure Island hotel voor de show. Wauw die was heel gaaf. Hele mooie acts maar ook heel grappige stukjes erin. Bedankt papa en mama, we hebben genoten!

Als we om half 9 buiten komen is het inmiddels donker en zien we Las Vegas by night. We willen snel naar het Bellagio om de fontein-show te zien die om 9 uur begint. Een mega fontein die beweegt op muziek. Er zijn echter zoveel meer mensen nu op straat dan overdag, dat we niet op tijd zijn. We zien net de laatste 10 seconden. Die show duurt dus blijkbaar maar 4 minuten of zo. We hebben geen zin om op de volgende te wachten.

Ineens zijn we helemaal klaar met Las Vegas. Wop mijn telefoon zie ik dat we bijna 20 kilometer hebben gelopen vandaag. Het is mooi geweest. We duiken nog snel een supermarkt in voor drinken en wat yoghurt voor ontbijt morgen en lopen terug naar het Venetian om een taxi terug naar ons simpele hotel te pakken.

Het was leuk om Las Vegas gezien te hebben maar 1 dag vonden we lang genoeg! Morgenochtend gaan we de huurauto ophalen en dan gaan we echt op pad.

1. Maaike:
    24 juli 2019
    Wat een andere wereld! Leuk dat jullie nog naar die show konden!
  2. Neda:
    24 juli 2019
    Las Vegas: “been there, done that , got the t shirt “. Gaaf voor jullie om geweest te zijn. Ik was daar ooit eens begin januari . Toen minder warm maar na 1 dag (hooguit 2) heb je dit wel gezien. Benieuwd naar jullie vervolgverhalen.
  3. Monique Ravoo:
    24 juli 2019
    Het t-shirt heb ik gewoon laten hangen. De rest klopt allemaal.
  4. Susan:
    24 juli 2019
    Leuk om jullie verslag elke dag te lezen en ook een beetje te vergelijken met dat van Eric en Simone.
    Minder leuk als je als ouders niet met een kind onder de 21 ergens iets kan drinken, zeker alleen in een drugstore? Goede reis weer verder, groetjes
  5. Simone:
    24 juli 2019
    Gelukkig dat je weer opgeknapt bent en het ondanks de hoge temperatuur goed te doen was. Wat hebben jullie veel gelopen en veel gezien. Gaaf dat jullie naar Cirque du Soleil zijn geweest!! Ik ben heel benieuwd naar jullie volgende verslag.
  6. Marianne Pletsers:
    24 juli 2019
    Tja de gokwereld is echt geen rozengeur en manenschijn maar toch leuk om het een keer te zien geniet maar verder van andere dingen veel gezonder en ik kan het weten ha ha
  7. Hans:
    24 juli 2019
    Wat een drukte zeg en wat een indruk maakt het op mij. Sorry jullie trouwdag vergeten ( zit niet in mijn systeem maar dat komt wel goed ). In ieder geval nog gefeliciteerd
  8. Pa en Ma Jansen:
    28 juli 2019
    Eigenlijk net begonnen met het volgen van jullie reis. Zeg maar meldingen gemist. Lezen jullie verhalen en zien dat jullie geweldig genieten van dit avontuur. Zowel de tijd bij Marco en Amy als nu in Las Vegas. Fijn dat jullie genoten hebben van de Cirque du Soleil show . Kwam het cadeau goed van pas. Doorgaan en nu echt op reis met het eigen vervoer.