18 juli: shopping day at The Outlet Center

19 juli 2019 - Oswego, Illinois, Verenigde Staten

Na een goede nachtrust zitten we al aardig in het Amerikaanse tijdschema. Gedurende de dag nog een paar kleine dipjes hier en daar maar dat kan ook komen doordat het 32 graden is.

Vandaag beginnen we onze dag in elk geval met een heel goed ontbijt, Amy's beroemde wafels met vers fruit, slagroom én - de real American - warme stroop. OMG, die zijn lekker! Thank you for that Amy.

We willen vandaag naar een outlet center maar aangezien het de hele ochtend onweert en we door de harde regen geen hand voor ogen zien, wachten we daar even mee tot het droog is. Zodra we zijn aankomen in de outlet center gaan de jongens los. Jordan en Gilbert slagen meteen in de eerste de beste winkel, Patrick volgt 2 winkels later. Er zit helaas geen Apple-store dus Jordan moet nog wat langer wachten op zijn Airpods!

Na het shoppen gaan we eerst naar huis om de hond Theo uit te laten, kan Patrick zich omkleden want ja wie draagt er nou een sweater als het 32 graden buiten is, dan ben je toch een beetje gek, en daarna rijden we naar het plaatsje Naperville. Het is niet groot maar wel heel sfeervol. Mooie oude gebouwen, sommige met mooie muurschilderingen. Verspreid door de stad staan op de stoep verschillende soorten beelden van honden. Op de bordjes die erbij staan staat: Dogs of summer. Ik weet niet precies wat dat inhoudt, maar het fleurt wel op.

Nadat we de Apple store hebben gevonden, Jordan eindelijk na maanden zijn Airpods heeft gescoord, nemen Marco & Amy ons mee naar de Cold Stone voor een 'ijsje'. Dat is dus niet zo maar een ijsje, dat is een beleving.  Je kiest daar eerst de maat van je ijs. Small is 'Like it', medium is 'Love it' en large is 'Gotta have this'. Daarna kies je je smaak ijs. Van die smaak pakken ze een grote spatel met ijs en doen dat op een cold stone: een grote marmeren plaat die bevroren is. Daar doen ze nog noten, spikkels of koekjes bij en - bij onze smaken een brownie - en dat mixen en snijden ze op die cold stone door elkaar. Daarna in een hoorn of bakje en we kunnen aanvallen.

Als we weer thuis zijn doen we een poging om buiten te zitten met een lekker wijntje maar we houden het niet langer dan een half uur vol. Het is te warm buiten. Dan toch maar de airco in. We besluiten een spel te gaan spelen, what do you mrme. Echt heel grappig.

Als avondeten bestellen we sushi. En ik moet zeggen Marco heeft niet overdreven. Dit is the best sushi ever!!

Al met al weer een geslaagde en gezellige dag. Morgen gaan we op tijd opstaan om naar Chicago te gaan.

1. Simone:
    19 juli 2019
    Dat ijs klinkt echt zalig!
  2. Bianca de Jager:
    19 juli 2019
    Veel plezier allemaal! Maak er een mooie reis van. Maar dat gaat vast wel lukken! Groetjes
  3. Patty:
    🍦 🍣 zalig !
  4. Dady:
    19 juli 2019
    Kinkt allemaal super leuk!! Lekker genieten.
  5. Marianne Pletsers:
    19 juli 2019
    Geweldig en hele leuke foto.s
  6. Annelies:
    19 juli 2019
    Wauw, nog maar zo kort daar en nu al zoveel lekkers gegeten (en dingen beleefd) :-)
  7. Romy:
    20 juli 2019
    Hi Allemaal,
    Wat leuk dat jullie een reisblog bijhouden! Zo te lezen hebben jullie het heerlijk.
    Mmmm die sushi klinkt erg goed. Geniet ervan. Tot de volgende blog ;)

Liefs