17 juli 2019: van Amsterdam naar Chicago

18 juli 2019 - Oswego, Illinois, Verenigde Staten

Vandaag is het zover. Na maanden geleden de tickets te hebben geboekt, plannen te hebben gemaakt en vooral ernaar uit te hebben gekeken, vertrekken we voor onze reis naar Amerika. Na de nodige stress vanochtend - hoe zo lukt het ons nooit om zonder op vakantie te gaan! - om de laatste dingen in te pakken en klusjes te doen, zijn we om 9.00 uur klaar voor vertrek naar Schiphol. Onze lieve vriendin Lieza brengt ons weg.

Het is behoorlijk druk op Schiphol maar het zelf inchecken gaat vrij snel, net als het afgeven van de koffers. Op naar de douane. Daar wordt Jordan - zoals hij het zelf uitdrukt - 'aangerand' omdat hij gefouilleerd wordt. Geen fijne ervaring. Uiteindelijk zijn we om 10.00 uur door alle controles heen en kunnen we eindelijk gaan ontbijten, want daar is het vanochtend niet meer van gekomen. Eindelijk koffie!

Om 12.35 uur vertrekt onze Boeing 747. De vlucht zal 7.50 uur gaan duren. Gelukkig is het een rustige vlucht, aardige mensen, en de jongens vermaken zich prima met alle aangeboden films.

Plaatselijke tijd 13.45 uur landen we op Chicago. Daar duurt het een eeuwigheid om door alle securitychecks heen te komen. En ik kan je zeggen, het helpt niet als je appels in je handbagage hebt zitten! Lekker handig Monique. Speciaal gisteren nog gekocht, zo de vuilnisbak in. Maar het is niet anders.

Na alle controles staat Marco ons op te wachten. Geweldig om hem weer te zien. We waren al gewaarschuwd dat het warm zou zijn in Chicago (32 graden) en na de airco is het net of er een warme deken over je heen valt. Dat is even wennen, gelukkig heeft de auto lekker airco.

Na een lange rit en veel verkeer komen we eindelijk in Oswego aan waar Marco & Amy wonen. We worden enthousiast begroet door Amy en hun pup Theo. We krijgen een toer door hun enorme huis en tuin. Wauw. En zo lief: Amy heeft voor de jongens en voor ons mandjes met drinken, lekkere dingen en een lief kaartje op onze kamers gezet. De jongens slapen in de - niet gelogen-bioscoop-kamer! Amy heeft heerlijk voor ons gekookt.

Na het eten blijven we gezellig kletsen en we proberen zo het tijdstip van slapen uit te stellen. Plaatselijke tijd 21.00 uur (04.00 uur Nederlandse tijd om) trekken we het niet meer en gaan we slapen. Ik schrijf nog (snel) ons eerste blog en dan is dag 1 alweer voorbij. Maar wat een mooi begin van ons hopelijk mooie avontuur.

1. Eric:
    18 juli 2019
    Leuk verhaal!! Ja, zo'n groot land en dan van die ouderwetse securitychecks, vreselijk! Maar jullie zijn er, het genieten kan beginnen!
  2. Maaike:
    18 juli 2019
    Fijn dat de vlucht goed is gegaan en jullie veilig zijn aangekomen!
    Liefs
    Maaike
  3. Simone:
    18 juli 2019
    Wat leuk! Dit is alleen nog maar een reisdag en nu al zo leuk om te lezen. Heel veel plezier bij jullie vrienden in Chicago!
  4. Susanne:
    18 juli 2019
    Jullie zijn er! Geweldig om met jullie avonturen mee te lezen. Welterusten!
  5. Sylvia:
    18 juli 2019
    En nu maar lekker genieten 😘
  6. Patty:
    18 juli 2019
    Fijn dat jullie zo leuk ontvangen zijn 👍. Echt ook leuk geschreven. Ik ga gezellig de hele reis mee beleven 😃.
  7. Marianne Pletsers:
    18 juli 2019
    Jaaa broertje gevonden fijn dat jullie goed zijn aangekomen geniet er van en doe de groetjes aan Marco en Amy ik ga dit zeker bij houden 😘😘😘
  8. Neda:
    18 juli 2019
    Goed begin! Veel plezier!
  9. Annelies:
    19 juli 2019
    Je zult weten dat je met vakantie bent. Geniet ervan!!
  10. Susan:
    21 juli 2019
    Ik ben net weer op krachten na de reis van Eric en Simone en ga nu graag jullie volgen:-)
    Een hele fijne vakantie en veel plezier.